Právna poradňa online
Aký je postup?

  • 1. Zadáte Vašu právnu otázku

    Pokiaľ možno, čo najpodrobnejšie opíšte Váš právny problém a otázky. Čím podrobnejšie, tým lepšie.

  • 2. Vyplníte Vaše kontaktné údaje

    Vyplníte Vaše kontaktné údaje. Tieto si prosím skontrolujte. Dôležitý je aj email, pretože na ten Vám príde odpoveď.

  • 3. Odošlete formulár

    Následne odošlite Vašu otázku. Odoslanie Vás ešte k ničomu nezaväzuje. Túto si prečítam a zhodnotím, či sa Vám k nej viem vyjadriť alebo nie.

  • 4. Zaplatíte

    Na email Vám pošlem platobné údaje. Platbu je možné realizovať bankovým prevodom.

  • 5. Dostanete podrobnú odpoveď

    Vo Vami vybranej lehoty spracujem odpoveď a zašlem Vám ju na email. Lehota plynie od pripísaia sumy na účet.

Výhody tejto
právnej poradne online

Odpovedá advokát

Máte garanciu, že odpoveď Vám pošle advokát - právnik a odborník, ktorý je zapísaný v zozname advokátov vedenom Slovenskou advokátskou komorou a ktorý má nielen patričné vzdelanie, ale najmä niekoľkoročné skúsenosti a prax z iných prípadov a za svoju radu zároveň nesie aj zodpovednosť. 

Rýchlosť odpovede

Odpoveď môžete mať už do 24 hodín od zaplatenia (pripísania peňazí na účet). Stačí si vybrať balík Prémium,kde navyše získate ako benefit aj možnosť klásť doplňujúce otázky v priebehu 30 dní a k tomu, v prípade záujmu aj 30 minútový telefonát v cene. 

Neverejnosť a diskrétnosť

V tejto poradni za súkromie nemusíte doplácať. Všetko čo mi napíšete (bezohľadu na to, ktorý balík si vyberiete) je automaticky súkromné a ostane to len medzi nami (informácie sa nezverejňujú). Nemusíte sa báť toho, že si o Vašich problémoch budú čítať stovky ľudí na internete, ktorí Vás budú kritizovať a posudzovať. Ako advokát som viazaný advokátskym tajomstvom a všetko podlieha mlčanlivosti.

Fixná cena

Žiadne skryté poplatky. Na cenu nemusíte čakať, ale viete ju vždy vopred. Za doplňujúce otázky pložené v lehote (pri balíku Základ do 7 dní Základ, pri balíku Štandard do 15 dní a pri balíku Prémium do 30 dní) nedoplácate.

Záruka vrátenia peňazí

Mojím cieľom je Vaša SPOKOJNOSŤ. Ak Vám moje rady naozaj nepomôžu, alebo s nimi nebudete spokojný, môžete ma požiadať o vrátenie platby a ja Vám ju bez slova vrátim. Budem však rád, ak mi napíšete v čom presne Vám moja odpoveď nepomohla a čo ste od nej očakávali, aby som to mohol do budúcna zlepšiť. Mojím cieľom je totiž neustále zvyšovať kvalitu služieb a spätná väzba je preto dôležitá. UPOZORNENIE - uvedené je možné využiť do 30 dní od odoslania mojej 1. (hlavnej) odpovede na Vašu otázku.

Pohodlnosť

Nemusíte nikam chodiť. Či ste z Michaloviec, Žiaru nad Hronom, Skalice, Komárna, či Námestova, odpoveď, ktorá Vám môže pomôcť riešiť Váš problém dostanete na diaľku a v pohodlí domova.

Kvalita a zrozumiteľnosť

Dostanete kvalitné právne posúdenie Vašej otázky, pričom odpoveď nebude len skopírovaný zákon, či odpoveď na tri vety. Nebudem Vám písať moje domnienky, či pocity. Pri odpovedi vždy vychádzam zo zákona, no odpoveď hľadám aj v odbornej literatúre a súdnych rozhodnutiach. V neposlednom rade pri odpovedi viem využiť moje niekoľkoročné skúsenosti z iných prípadov.  Pýtať sa ma môžete kým Vám to nebude jasné. Právo je náročný odbor, ktorý používa aj náročné pojmy. Ja sa snažím komunikovať tak, aby mi klienti rozumeli. Pretože len ak klient skutočne rozumie, môže urobiť dobré rozhodnutie.

Hľadanie riešenia

Pre mňa nie ste len ďalšie "číslo otázky" v poradovníku. Nemusím odpovedať na desiatky otázok denne, a preto mám práve možnosť venovať sa problému klienta do hĺbky. Preferujem kvalitu pred kvantitou. Radšej zodpovedať denne 1 otázku a poriadne, ako 10 otázok a na niečo v odbovedi zabudnúť, alebo prehliadnuť. Rád hľadám riešenia a klientovi sa snažím okrem vysvetlenia jeho práv a povinností navrhnúť aj možný postup.

Doplňujúce otázky v cene

Ak niečomu nebudete rozumieť, alebo Vám ešte k téme niečo napadne, môžete sa opýtať aj neskôr. Doplňujúce otázky sa musia týkať len pôvodnej otázky (témy). Za doplňujúce otázky položené v lehote neplatítePOZOR -  doplňujúce otázky sú v cene len v prípade ich zaslanie v lehote určenej, v tom ktorom balíku (balík Základ do 7 dní, balík Štandard do 15 dní, balík Prémium do 30 dní). Ak nechcete za doplňujúce otázky doplácať, položte ich prosím čo najskôr v danej lehote, prípadne je ešte lepšie, ak všetky Vaše otázky napíšete hneď na začiatku. 

Štúdium dokumentov

Niekedy je k otázke potrebné vidieť zmluvu, žalobu a pod. Pokiaľ ste si vybrali balík Prémium alebo Štandard, v rámci poradenstva môžem, pokiaľ to bude nevyhnutné pre zodpovedanie otázky, čiastkovo (v rozsahu nevyhnutnom na zodpovedanie otázky) posúdiť dokument(y). Pri balíku Základ nie je možné dokumenty posudzovať. POZOR - nejdená sa o celkovú kontrolu dokumentu, ale len posúdenie konkrétnej časti dokumetnu, potrebnej k zodpovedaniu otázky.

Telefonát v cene

Ak ste si objednali balík Premium (neplatí pre balík Základ a Štandard) a budete potrebovať niečo dovysvetliť, môžete ma požiadať o telefonickú konzultáciu k otázke, ktorú sme v právnej poradni riešili. 1 telefonát na 30 min. máte v cene. V prípade, ak telefonát nevyužijete, neznižuje to cenu právnej služby.​

Zľava na ďalšie právne služby

Veľa klientov má po odpovedi na ich otázky v tejto poradni záujem aj o následne zastupovanie. Cena za poredenstvo však nezahŕňa zastupovanie na súde, ani vypracúvanie či hĺbkovú kontrolu (právnu analýzu) dokumentov. Ide len o cenu právneho poradenstva na Vami položené otázky. Na zastupovaní je potrebné dohodnúť sa osobitne. V prípade, ak budete mať záujem o zastupovanie, alebo vypracovanie dokumentu napíšte mi a môžeme sa dohodnúť. Pokiaľ sa dohodneme na zastupovaní, či inej právnej službe, cenu, ktorú ste platili za toto právne poradenstvo zohľadním v cene za následny úkon právnej služby.

Právna poradňa online
Podmienky

Právna poradňa online (Právna poradňa OziLegal) je forma právneho poradenstva poskytovaná advokátom klientovi prostredníctvom emailovej komunikácie. Cieľom je analyzovať právny problém klienta, vysvetliť  mu právnu úpravu, uviesť možnosti riešenia a možný postup, no najmä dať odporúčanie a hľadať riešenie. V právnej poradni síce hľadáme riešenie Vášho problému, ale vezmite prosím na vedomie, že aj právna rada, z ktorej vyplynie, že nie je možné postupovať podľa predstáv klienta, je plnohodnotnou právnou radou a neznamená to, že advokát si svoju prácu neurobil dobre (že rada je zlá, alebo nekvalitná). Práve naopak. Advokáta vyhľadávate vtedy, keď potrebujete vedieť, či sa Vám niečo oplatí, alebo neoplatí urobiť. Advokát Vám dáva nielen právne posúdenie veci a podrobné vysvetlenie zákona a judikatúry, ale aj svoje skúsenosti a odporúčanie. Je však na Vás, či sa ním budete riadiť. Často aj odporúčanie „nepúšťať sa do súdneho sporu a radšej sa dohodnúť“ vie ušetriť veľmi veľa času, energie a najmä Vašich peňazí…

Klient má právo na výber z troch balíkov odpovede – Základ, Štandard, Prémium.

Balík Základ – v tomto balíku je advokát povinný zaslať klientovi odpoveď do 7 dní od úhrady ceny poradenstva. Cena poradenstva je 125 €. V rámci tohto balíka klient dostane komplexnú, podrobnú odpoveď na svoje otázky. Má právo pýtať sa na doplňujúce otázky v lehote 7 dní od odoslania prvej (hlavnej) odpovede advokáta. Cena poradenstva nezahrňuje štúdium dokladov. Rovnako nezahrňuje ani telefonát s advokátom. V prípade záujmu klienta o telefonickú konzultáciu, alebo kontrolu dokumentu je potrebné si ju objednať  a uhradiť osobitne.

Balík Štandard – v tomto balíku je advokát povinný zaslať klientovi odpoveď do 3 dní od úhrady ceny poradenstva. Cena poradenstva je 175 €. V rámci tohto balíka klient dostane komplexnú, podrobnú odpoveď na svoje otázky. Má právo pýtať sa na doplňujúce otázky v lehote 15 dní od odoslania prvej (hlavnej) odpovede advokáta. Cena poradenstva zahŕňa aj čiastkové štúdium dokladov (v rozsahu nevyhnutnom na zodpovedanie otázky, nie štúdium či kontrolu celého dokumentu). V prípade záujmu o kontrolu dokumentu je možné si objednať osobitnú službu – kontrola dokumentu advokátom. Tento balík nezahrňuje telefonát s advokátom. V prípade záujmu klienta o telefonickú konzultáciu je potrebné ju objednať uhradiť osobitne.

Balík Prémium – v tomto balíku je advokát povinný zaslať klientovi odpoveď do 24 hodín od úhrady ceny poradenstva. Cena poradenstva je 295 €. V rámci tohto balíka klient dostane komplexnú, podrobnú odpoveď na svoje otázky. Má právo pýtať sa na doplňujúce otázky v lehote 30 dní  od odoslania prvej (hlavnej) odpovede advokáta. Cena poradenstva zahŕňa aj čiastkové štúdium dokladov (v rozsahu nevyhnutnom na zodpovedanie otázky, nie štúdium či kontrolu celého dokumentu). V prípade záujmu o kontrolu dokumentu je možné si objednať osobitnú službu – kontrola dokumentu advokátom. Tento balík zahrňuje aj možnosť telefonátu s advokátom na max. 30 min. Klient môže a nemusí túto možnosť využiť. Pokiaľ ju nevyužije, neznižuje to cenu právneho poradenstva.

Zadanie otázky do formulára, jeho vyplnenie a odoslanie advokátovi je nezáväznébezplatné. To znamená, že odoslaním formulára (otázky) ešte nedochádza k uzavretiu zmluvy a povinnosti uhradiť cenu právneho poradenstva ani nevzniká povinnosť advokáta na otázku odpovedať. Advokát má právo podľa zákona odmietnuť poskytnutie právnej služby (a teda aj poradenstva).

Po zadaní a odoslaní otázky prostredníctvom formulára, advokát potvrdí prijatie otázky (zadanie otázky do poradne). Potvrdenie prijatia otázky je len predbežnou informáciou o zadaní otázky. Advokát sa s otázkou oboznámi a informujte klienta o tom, či mu právne poradenstvo poskytne alebo nie (či mu vie daný problém analyzovať).

Komunikácia prebieha výlučne emailovou formou. Klient je preto povinný uviesť svoj správny email, pretože prostredníctvom neho s ním bude advokát komunikovať.

Cena poradenstva závisí od klientom vybraného balíka poradenstva.

Klient je povinný uhradiť cenu poradenstva do 7 dní od zaslania platobných údajov advokátom na email klienta. Cena poradenstva sa považuje za uhradenú dňom pripísania sumy na účet advokáta. V opačnom prípade sa otázka stornuje a klient je v prípade záujmu zadať novú otázku.

Lehota na zaslanie odpovede klientovi sa začína počítať od momentu úhrady ceny poradenstva. Cena poradenstva sa považuje za uhradenú dňom pripísania sumy na účet advokáta.

Advokát odpovedá na základe klientom poskytnutých informácií. Čím sú podrobnejšie, tým  lepšie. Advokát nezodpovedá za to, pokiaľ mu klient neposkytne úplné informácie a dôjde k tým k neúplnej rade. 

Na poskytnutie právneho poradenstva touto formou nie je právny nárok. Advokát si vyhradzuje právo odmietnuť poskytnutie poradenstva o čom klienta upovedomí.

Ak advokát klienta upovedomí o tom, že poradenstvo neposkytne, klient nie je povinný nič platiť a otázka sa v takom prípade stornuje.

Ak advokát klientovi potvrdí, že mu poskytne poradenstvo, zašle mu zároveň platobné údaje pre úhradu ceny poradenstva (a to podľa klientom vybraného balíka).

Advokát poskytne klientovi poradenstvo vo forme spracovania komplexnej odpovede na jeho otázky. Odpoveď zašle klientovi na klientom zadaný email. Klient sa preto zaväzuje uvádzať úplné a správne  informácie a svoje úplné a správne kontaktné údaje.

Najskôr advokát pošle klientovi Prvú (hlavnú) odpoveď na klientove otázky. Od jej doručenia plynie klientovi lehota na položenie prípadných doplňujúcich otázok, ako aj lehota 30 dní na možnosť požiadať o vrátenie ceny poradenstva.

Klient má právo sa pýtať na doplňujúce otázky. Ich počet je neobmedzený. Obmedzená je len doba, a to pri balíku Základ do 7 dní, pri balíku Štandard do 15 dní a pri balíku Prémium do 30 dní. V tejto lehote je možné klásť doplňujúce otázky bezplatne. Doplňujúce otázky sa musia týkať pôvodne položenej (hlavnej) otázky. O tom, či sa doplňujúce otázky týkajú hlavnej otázky rozhoduje advokát. Výnimočne je možné sa Advokáta pýtať doplňujúce otázky aj po uvedenej lehote, avšak Advokát nie je povinný tieto zodpovedať. Advokát si vyhradzuje právo vzhľadom na ich rozsah a náročnosť tieto odmietnuť zodpovedať, prípadne spoplatniť, prípadne klientovi odporučiť konzultáciu. 

Nad rámec zákonného oprávnenia Advokát umožňuje klientovi požiadať o vrátenie ceny poradenstva, pokiaľ nebol s odpoveďou spokojný a táto mu naozaj nepomohla. Advokát v takom prípade vráti klientovi cenu poradenstva najneskôr do 14 dní od emailovej žiadosti klienta.

Právo požiadať advokáta o vrátenie ceny poradenstva má klient právo nie do 14 dní, ale až do 30 dní od zaslania prvej (hlavnej) odpovede advokáta na ním položené otázky. Márnym uplynutím tejto lehoty právo požadovať vrátenie ceny poradenstva zaniká.

Právna poradňa online - cena

Právna poradňa online
Najčastejšie obavy klientov

Nebudú. Keďže mi ide hlavne o pomoc klientovi, pokiaľ Vám skutočne odpoveď vôbec nijako nepomôže, ani Vás nenasmeruje k možnému riešeniu, môžete ma do 30 dní požiadať o vrátenie peňazí a ja Vám ich vrátim. Ak Vám rada pomôže, neboli to vyhodené peniaze. Ak nie, vrátim Vám ich.

Áno sú aj lacnejšie poradne. Neviem, akú kvalitnú odpoveď v nich dostanete. Viem však to, že v tejto právnej poradni dostanete kvalitnú právnu službu na úrovni. Právnu službu je potrebné vnímať ako investíciu. Niekedy Vám kvalitná právna rada vie ušetriť tisíce eur, prípadne roky zbytočne dlhého súdneho sporu, ktorý by ste možno nakoniec aj tak prehrali. Áno, táto poradňa nepatrí k tým lacným. Na oplátku však dostávate kvalitnú právnu službu – radu odborníka – advokáta, ktorý Vám radí nielen podľa toho, čo sa píše v zákone, ale vychádza aj zo súdnych rozhodnutí a predovšetkým zo svojich skúseností a praxe.

Nie. Dostanete podrobnú právnu analýzu. Zákonnú úpravu v odpovedi uvádzam vždy, aby klient vedel, ako to zákon upravuje. V právnej poradni sa ale zároveň snažím odpovedať a hľadať riešenie pre klienta tak, ako keby som ho hľadal sám pre seba. V tejto poradni je cieľom hľadať riešenie a klientovi, pokiaľ je to možné pomôcť. Pri každej odpovedi sa snažím nielen zrozumiteľne vysvetliť zákonné možnosti, ale odporučiť klientovi postup, ktorý je podľa môjho názoru možný a optimálny a zároveň ho upozorniť na riziká. Mojím cieľom je spokojnosť klienta. Klienti na mojich radách oceňujú hlavne to, že sú písané jasne a zrozumiteľne tak, aby ich pochopil aj neprávnik. Moje odpovede nie sú skopírovaný zákon. Odpovedám na všetko, čo sa ma pýtate. V odpovedi nájdete nielen zákon, ale aj jeho vysvetlenie „ľudskou“ rečou, prípadne príklady zo súdnej praxe, ako súdy rozhodujú v podobných veciach. Navyše odpoveď obsahuje aj objektívny názor na vec, ktorý vychádza zo skúseností a praxe advokáta. Okrem toho, ak nebudete rozumieť odpovedi, pokojne mi napíšte doplňujúce otázky, ktoré máte v cene a ja Vám ich zodpoviem. Ide mi o to, aby ste odpovedi rozumeli.

Ako bude asi vyzerať odpoveď na Vaše otázky si môžete pozrieť vo vzorovej odpovedi uvedenej na konci stránky.

To sa môže stať. Nebudem Vás sľubovať opak. 100 % záruku, že Vám odpoveď pomôže nemáte asi nikdy. Prečo? Pretože ani tá najlepšia a najpodrobnejšia odpoveď od toho najlepšieho advokáta na svete nezaručí, že prípad tak nakoniec aj dopadne. Ani Vy ani ja nevieme na 100 % predvídať, čo sa stane. Neviete, ako to nakoniec posúdi súd, ako sa zachová protistrana a pod. Preto je táto poradňa nastavená tak, že ak Vám rada nepomôže a môžete ma do 30 dní požiadať o vrátenie peňazí a ja Vám ich vrátim.

Nie nebude! Komunikácia medzi klientom a advokátom je dôverná. Všetko čo mi napíšete, alebo čo napíšem ja Vám ostane neverejné, len medzi nami. Bez výnimky, bez podmienok.

To sa nestane. Nie som podvodník. Okrem toho, že ako človek držím slovo, som viazaný etickým kódexom a zákonom. Ak sa raz na niečom dohodneme, tak to platí. Ak zadáte otázku a ja sa Vám k nej neviem vyjadriť, tak Vám to rovno napíšem a nebudete ani platiť.

Odpoveď môžete dostať aj do 24 hodín. Len je to drahšie, pretože vtedy musí advokát „posunúť“ ostatnú prácu a venovať sa otázke. Väčšina klientov si vyberá balík Štandard, a teda odpoveď do 3 dní.


Právna poradňa online - Kto Vám odpovedá?

advokát bratislava patrik ozimanič
JUDr Patrik Ozimanič, advokát

„Klientom som počas svojej doterajšej praxe zodpovedal stovky otázok a pomohol vyriešiť rôzne druhy právnych problémov. Právne poradenstvo je jednou z mojich obľúbených súčastí advokácie. 

Teší ma, ak môžem zúžitkovať svoje vedomosti a skúsenosti a pomôcť klientovi vyriešiť problém. 

Klienti oceňujú na mojich radách najmä odbornosť, zrozumiteľnosť a snahu nájsť riziká a riešenia.  

Staňte sa súčasťou komunity spokojných klientov aj Vy.“

zodpovedaných otázok klientov
0 +
právna poradňa ozilegal právna poradňa online

Právna poradňa online
Ako vyzerá moja odpoveď?

Nedostanete odpoveď na pár riadkov, ale podrobný právny rozbor Vašej otázky. Uvediem Vám nielen, ako problematiku upravuje zákon, či súdna prax, ale hlavne Vám Vaše otázky zodpoviem „ľudskou“ rečou. 

Uvedená odpoveď je len všeobecným modelovým príkladom a vzorom, akým spôsobom a v akom rozsahu zvyknem odpovedať klientom.